En strategisk HR-rolle i et selskap i endring

Da Servicealliansen sto midt i en fase med omstilling og vekst, var behovet for en tydelig HR-strategi og en sterk partner i ledergruppen større enn noen gang. Tone Gulbrandsen Ness kom inn i rollen som Chief People & Culture med et klart mål: Å bygge tillit til HR og bidra til å forme en organisasjon som balanserer tempo med struktur.

  • Hjem
  • Nyheter
  • En strategisk HR-rolle i et selskap i endring
Servicealliansen bil

Tone oppdaget stillingen via HR-husets sider og LinkedIn.

– Da jeg leste om rollen, kjente jeg at dette var spot on. Jeg sparret med en av rekrutteringsrådgiverne i HR-huset, og vi hadde en god dialog om bransjen og utfordringene. Det var akkurat den typen oppgaver jeg ønsket meg – ikke for enkelt, men spennende og utviklende, forteller Tone.

Tone har bred erfaring fra ulike bransjer, blant annet reiseliv og bygg, og trives godt med folk og kultur i disse miljøene.

– Her er det dugnadsånd og samarbeid. Selv om vi mangler noen rutiner og systemer, har vi en god base med inkludering og involvering. Det gir energi, sier hun.

Tone i dora

“Dette er et godt sted å være - jeg elsker folka her! Jeg har fått på meg drakta og flyttet inn med sjelen!”

- Tone Gulbrandsen Ness , Chief People & Culture i Servicealliansen

HR som strategisk partner

Servicealliansen er et nytt konsern med ambisiøse mål. HR skal være en fellestjeneste som gir verdi og skaper tillit.

– Vi jobber med digitalisering, utvikling og effektivisering. Målet er en tydelig HR-strategi som favner alle, og å bygge tillit til HR som en strategisk partner, forklarer Tone.

HR-avdelingen består av fire personer, med spesialisering innen HMS, kurs og opplæring, samt tett oppfølging av ledere.

– Tidligere gjorde alle alt, nå har vi delt opp og spisset kompetansen. Det gir bedre kvalitet og tydeligere ansvar, sier hun.

En god rekrutteringsprosess

Tone trekker frem rekrutteringsprosessen som en viktig del av opplevelsen.

– Intervjuene var faglige og interessante. Det var en god dialog med CEO i Servicealliansen og HR-huset, og prosessen skapte trygghet og tillit. Det gjorde det enklere å ta steget inn i en ny rolle, forteller hun.

Tone ser frem til å bidra til konsernets vekst og utvikling.

– Jeg elsker folka her i Servicealliansen. Det er en god kultur, og jeg får brukt kompetansen min. HR skal bygge og vise verdi, og vi har toppledelsens støtte til å være en strategisk partner. Det gir motivasjon og drivkraft, avslutter hun.

Kaffe tone og jeanette 4

“Rekrutteringsprosessen var veldig bra og intervjuene blir ekstra interessante når Jeanette Mohn, som er fagansvarlig for rekruttering i HR-huset, jobber med HR selv og er så god i faget.”

- Tone Gulbrandsen Ness , Chief People & Culture i Servicealliansen

Ikke nøl med å ta kontakt med Jeanette Mohn om du ønsker å diskutere din neste ansettelse på ditt HR-team.

Jeg ønsker hjelp til en rekrutteringsprosess

Takk for henvendelsen din. Du vil høre fra oss så snart som mulig.

Vi bruker informasjonskapsler for å forbedre opplevelsen din, analysere trafikken vår og for markedsføringsformål.

Preferansesenter for personvern

Når du besøker våre nettsider plasseres en informasjonskapsel, også kalt cookie, i din nettleser. Du kan lese mer om de ulike formål under og velge hva du ønsker at godta. Les mer i vår personvernklæring.

Informasjonskapsler som nettstedet ikke kan fungere skikkelig uten. Dette inkluderer informasjonskapsler for tilgang til sikre områder og CSRF-sikkerhet. Vær oppmerksom på at Crafts (CMS) standard informasjonskapsler ikke samler inn personlig eller sensitiv informasjon.

Statistiske informasjonskapsler hjelper oss å forstå hvordan besøkende bruker nettstedet ved å samle inn og rapportere informasjon anonymt.

Markedsføringskapsler brukes til å spore besøkende på tvers av nettsteder. Hensikten er å vise annonser som er relevante og engasjerende for den enkelte bruker og dermed mer verdifulle for utgivere og tredjepartsannonsører.

No cookies in this category